paard ziek? Hoofd laag

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:50

Freya6 schreef:
Ja osteopaat zou ik ook direct aan denken en is ze niet bevangen?

Heb ervaring met bevangen paarden en dat ziet er echt anders uit. Althans wat ik gezien heb.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:15

Ken je niet een dierenarts die ook osteopaat is? Daar werken wij hier graag mee. Die kan dan onderzoek doen en voorzichtig kijken of hij het opgelost krijgt.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:24

ElCamino schreef:
Een goede fysio of osteo komt er écht niet aan als ze denken dat er wat mis is!
ijn osteo wilde éérst rugfoto's voordat ze aan mijn paard zijn rug ging zitten met een hele vreemde blessure aan zijn rug...

Dit, vaak hebben deze mensen zelfs meer expertise als het om blessures gaat die in hun vakgebied horen. Maar je hebt dan wel een goede nodig.
Die van ons, dierenarts/ osteopaat zou ik er zo bij durven laten en die vertrouw ik 100%. Die man weet echt wel wat hij doet, en hij heeft gewoon röntgen handen lijkt het wel en weet zoveel te vertellen na zijn onderzoek.
Zo iemand moet toch ook in Nederland te vinden zijn?

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:30

simone46 schreef:
Hai,

gister was een beetje hectische dag, dus nu een update! Lief dat jullie meeleven :)

Mara heeft artrose in haar halswervel....gelukkig "maar" artrose en niet iets heel engs, maar niet iets waar je echt iets aan kan doen helaas.
Dus ik hou haar nog even op de metacam, ga op zoek naar goede supplementen en de osteopaat blijft haar elke 2 weken voorzichtig loswerken in de rest van haar lichaam zodat daar geen verkramping ontstaat door haar soms vreemde bewegingen.

En dan maar kijken hoe het zich verder ontwikkelt....

Mochten jullie nog tips hebben voor goede supplementen, dan hoor ik dat graas! Maar ik zag ook al een topic hierover en ga dat eens goed doorspitten!

Na 3 jaar glucosamine en devil relief en osteopathie wat matig hielp zijn wij nog het beste gebaat bij Synopet. We hebben eerst de synopet gewrichten gedaan en onlangs de fytomet spieren en pezen. Het resultaat is zo wonderbaarlijk te noemen dat we waarschijnlijk haar toch weer af en toe mee gaan nemen op een ritje. Daar waren we helemaal mee gestopt, maar ze loopt zo gaaf te sjouwen op de wei, te draven en te galopperen en zich druk te maken plus ze is hartstikke recht! Ik had dat nooit meer verwacht.
Het is heel erg duur, maar we doen dit alleen nog maar en verder zijn we op advies van een dierenarts met alles gestopt. Het was voor ons een juist advies.

Fijn dat ze haar hoofd wat hoger gaat dragen weer.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:57

Mij is verteld dat je één kuur geeft. Duurt ongeveer een maand 1x per dag. Totaal doe je 2 kuren per jaar. In ons geval, Polie was zo ernstig en behalve artrose ook problemen met spieren en vooral pezen, kregen zij als advies om spieren/ pezen Synoped er tussen door te doen. Dat zouden wij eind dit jaar gedaan hebben ware het niet dat onze ruin/ haar man onverwacht overleden is dat voor Polie ook erg traumatisch was en ze hier 3 dagen liep te rennen en te gillen. Dus gelijk na zijn overlijden met de synoped spieren en pezen begonnen. Ik vond het de ultieme test want je zag haar na een week beter worden en zelfs zo lopen dat er niets meer te zien was.
Dus wij doen afhankelijk hoe het met haar gaat in januari/ februari weer een kuur, dan paar maanden later de spieren en pezen synoped en dan weer de artrose synoped in september.
Tja de osteopaat/ dierenarts kost hier 155,-- en daar zijn we wel mee gestopt want hij kreeg wel verbetering maar kreeg haar niet recht. Ook zijn we gestopt met de devil relief en de glucosamine.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:33

Ja we hebben zo'n verdriet gehad om Hercule en nog, dat ik nu ik uit het diepste dal Ben werr geniet van het leven, maar dat ook graag wil. Vandaar mijn paarden avatar veranderd in
Afbeelding

Dat is beter als straks avatar van Chico en Polie. Voelt ook niet goed ten opzichte van mijn once in a life time paard.
Even off topic.
Maar wij zijn positief verrast door de Synoped.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie