Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola
Chapeau2002 schreef:Hoe gaat het nu met je paard? Misschien heb je wat aan ons verhaal?
[MD] Paard plots vast in de hals en atactisch. Aukelizzy is mijn dochter en dit ging over een van onze paarden. Dat was waarschijnlijk een kneuzing en dat is weer helemaal goed gekomen.
Chapeau2002 schreef:Bij ons paard was het idd allemaal dik. Vooral in het gebied van de speekselklieren..Krijgt ze haar hoofd nu wel naar boven of houdt ze hem nog steeds vlak boven de grond?
Chapeau2002 schreef:simone46 schreef:als ze stil staat dan heeft ze haar hoofd zo nu en dan normaal, maar vaak gaat het naar beneden en met lopen houdt ze hem ook nog laag. Haar eten heb ik in een emmer gedaan, de voerbak zat te hoog. Ik zal kijken of ik er morgen een filmpje van kan maken.
Je zou toch denken aan een probleem in de hals..ze loopt wel goed? Niet atactisch of instabieler?
Heel andere insteek...is het geen hersenbloeding ofzo geweest?
Janine1990 schreef:Wat apart...
Hoe laag is laag?
Slokdarmverstopping ben ik wel bekend mee, vind ze dan niet per se het hoofd laag houden maar ze tonen wel erg apatisch en ver weg als het ware.
Hoe is de uitstraling?
Tancreda4 schreef:Dit lijkt wat op wat mijn merrie paar weken terug vertoonde. Het duurde een paar dagen. Je zag bij haar duidelijk dat ze met het omhoog doen ergens door heen moest qua pijn.
Filmpje van mijn dame
https://youtu.be/EzdbPeDhT50
Zij kon ook haar hals niet naar links buigen of erg moeizaam en maar een klein stukje. Het zat bij haar echt in haar hals. Ik ben naar de kliniek gegaan omdat ik dacht dat ze misschien artrose of iets ozu hebben en omdat ze ook bij het laag houden van hoofd wat zijwaartse passen maakte. Leek in begin van jou filmpje ook het geval. Hoe doet ze met rek en strek oefeningen met bv snoepje aan de zijkant aannemen etc?
Mocht ze niet verbeteren zou ik verder onderzoek doen. Ik zou het ook in de hals of schoft zoeken.
Bij mijn merrie hebben ze idd artrose aangetroffen maar geen actieve. Mogelijk heeft er een flinke tijdelijke blokkade gezeten. Een volgende keer moet ik pijnstillers geven om te kijken of dat verbeterd. Maar ik ben blij dat het geen actieve artrose is bij mijn merrie.
Rizette schreef:Merkte de fysio iets bij de nek? Ze is ook wel een beetje gevaarlijk dik. Als ze alleen maar stapt en zo dooreet dan kan dat ook de verkeerde kant opvallen. Hoop dat je paard op mag knappen. Beterschap er mee.
Kabayo schreef:Hmm tsja. Paar dagen aankijken maar geen enkele dag verbetering. Ik zou snel onderzoeken doen... Dit is toch ook niks?
jobamara schreef:Simone, ik duim krijgt ze nog ontstekingsremmer/pijnstilling?
Mooie Gelderse dame op leeftijd, wat is haar volledige naam ik vermoed een familielid van onze oude merrie nml.
Britta31 schreef:Het is maar een idee hoor.Ik mag toch wel meedenken.Sorry hoor.
Pistasche schreef:Hier hele goede ervaringen met foto's op locatie met behulp van mobiele röntgen apparatuur. Zowel foto's van hoofd als benen, bij beide meteen een diagnose duidelijk aan de hand van de beelden. Tot nu toe altijd met sedatie, om het makkelijker te maken en het scheelt daardoor ook tijd (voor jou, je paard en de dierenarts).
Gebruikers op dit forum: crazyy_caro, DayDream21, MarjanB, Maura_bras, Myponyhoward, YaraNls en 16 bezoekers