paard ziek? Hoofd laag

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

superpony

Re: paard ziek? Hoofd laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:47

Ach jee. Als je haar hoofd rustig omhoog doet, merk je dan op een bepaald punt dat het haar pijn doet?

Onze jonge paard had wat schade aan zijn hals en die kon alleen heel laag of redelijk hoog. Daar tussen in kreeg hij waarschijnlijk een pijnscheut en dan reageerde hij ook behoorlijk, ook naar andere paarden.

Maar hij ging ook steeds slechter lopen, raakte coordinatie kwijt na een tijdje.

Hoe heeft je veearts naar het gebit gekeken? Voor achterin moet je echt wel even de klem erin zetten en een lampje gebruiken. Mocht er een ontsteking zitten bijv.

En anders eerst hoofd en hals op de foto.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:41

Dan zou ik het toch echt eerst op de foto willen hebben.

Wij hebben ook een veearts die fysio is en ik kijk met haar ook verder en ze doet niet eens altijd fysio als we tegen iets anders aanlopen.

Maar zoals bij ons jonge paard, hadden we echt nooit van buitenaf het probleem kunnen zien en waren oefeningen geen optie geweest.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:11

Als je een rontgenbus belt, zal die wel erop ingesteld zijn om het aan huis te kunnen.

Bij onze ruin zijn de hals/hoofd foto's ook aan huis gemaakt. Werd licht gesedeerd en daarna de foto's maken. Ging niet allemaal in 1 keer direct goed, maar uiteindelijk stond alles er goed op.

De meesten sederen, maar het is niet altijd nodig eigenlijk.

Ben weleens met mijn ene ruin naar Emmeloord geweest. Zijn spronggewrichten en voeten werden op de foto gezet. Hij was niet gesedeerd, maar hij is zo braaf. En daar dachten ze van elkaar dat de ander hem gesedeerd had. Toen ik daarna zei dat hij niet gesedeerd was vonden ze hem echt wel super braaf, haha

Het is echt de verkeerde volgorde van behandelen geweest en ik blijf het slordig vinden dat een fysio maar gaat behandelen dan.

Onze fysio kwam eerste keer voor mijn ene ruin toen we niks konden vinden. Zij zag gelijk dat er iets anders aan de hand was en wilde niet behandelen en eerst een echo laten maken. En daarna nog zeker 2x haar laten komen, dat ze niet gaat behandelen als het niet nodig is of niet mogelijk of er duidelijk iets anders is. Maar zij is ook veearts.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:51

Een goede fysio behandeld niet als ze niet weet wat er aan de hand is. En uiteindelijk kost dit ook meer. Mensen denken vaak makkelijk of goedkoop, maar dit is weggegooid geld zo. Zelfde dat als je nu allerlei supplementen erin zou gaan gooien.......

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:29

pien_2010 schreef:
Mij is verteld dat je één kuur geeft. Duurt ongeveer een maand 1x per dag. Totaal doe je 2 kuren per jaar. In ons geval, Polie was zo ernstig en behalve artrose ook problemen met spieren en vooral pezen, kregen zij als advies om spieren/ pezen Synoped er tussen door te doen. Dat zouden wij eind dit jaar gedaan hebben ware het niet dat onze ruin/ haar man onverwacht overleden is dat voor Polie ook erg traumatisch was en ze hier 3 dagen liep te rennen en te gillen. Dus gelijk na zijn overlijden met de synoped spieren en pezen begonnen. Ik vond het de ultieme test want je zag haar na een week beter worden en zelfs zo lopen dat er niets meer te zien was.
Dus wij doen afhankelijk hoe het met haar gaat in januari/ februari weer een kuur, dan paar maanden later de spieren en pezen synoped en dan weer de artrose synoped in september.
Tja de osteopaat/ dierenarts kost hier 155,-- en daar zijn we wel mee gestopt want hij kreeg wel verbetering maar kreeg haar niet recht. Ook zijn we gestopt met de devil relief en de glucosamine.

Had daar ook al eens naar gekeken op jouw advies, maar toen dachten we dat het over was. Nu gaat het enorm wisselend, maar het is nog wel de moeite waard. Geef nu msm.

En pien_2010, raar dat je opeens een andere foto hebt :) Ik denk wie reageert er nou??? :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie