Kan het nu niet eens meezitten...

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rambogirl

Re: Kan het nu niet eens meezitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 06:47

Ik ken helaas de soort van hel waar je heen gaat op dit moment.

Wat betreft de schimmel, zou ik haar toch wassen met imaverol. Heb ik ook altijd standaard op voorraad in geval van.

Enten kan je aanpakken door inderdaad met een pen het gaan trainen. Geef vooral ook een beloning achteraf. Die heb je ook gezond zoals rozenbottel ofzo.

Ontworming kan je ook trainen door te beginnen met je vinger in dr mond te doen en pas weghalen wanneer rustig en zo steeds iets langer. Dan gewoon een lege spuit pakken en steeds opbouwen. Ook hierna steeds belonen.

Vooral de beloning vind ik een heel erg belangrijk punt. Mijn paarden hadden door de vorige hoefsmid een hekel eraan gekregen en mijn huidige heeft dan ook echt moeten afzien. Maar hij heeft bij mij telkens zodra tie klaar was met 1, ze steeds een beloning moeten geven, en na 2x hadden ze dit al feilloos door. Nu is het weer gewoon een fluitje van een cent.
Dierenarts idem dito. Ook die krijgt van mij beloning in de hand geduwd en ook dit hebben ze feilloos door.

Hoe je het ook went of keert, de liefde van de meeste paarden gaat gewoon door de maag. Als je ze gezond kan belonen is hier ook niks op tegen.
Klein puntje is wel dat ze verder van mij niet dat soort beloningen krijgen normaal gesproken. Die kunnen ze dus alleen van de dierenarts of hoefsmid krijgen

If You Want To Achive Greatness Don't Ask For Permission

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie