In maart 2016 vertrok ik naar Canada om 6 maanden met Friezen te gaan werken bij een Nederlands stel. Ze hebben een kudde van ongeveer 16 paarden, merries, veulens en jaarlingen gemixt. De meeste merries worden gebruikt voor het fokken en voor het rijden. Voor dit seizoen zouden er 3 veulens komen, de eigenaren zijn allebei Nederlands en dierenarts. Het dekken doen ze daarom ook zelf met diepvries en vers sperma.
Ik heb het onwijs naar mijn zin gehad en het is niet te beschrijven wat een mooie ervaring het is geweest.
Mijn werk bestond uit de dagelijkse taken op stal zoals uitmesten en voeren etc, per dag reed ik 3 a 4 paarden en ook hielp ik veel met de veulens. Ook hielp ik met insemineren en het checken van de merries. Ik heb onwijs veel geleerd, ook ben ik er qua rijden erg op vooruit gegaan. Ik ben erg dankbaar voor de mooie tijd die ik daar heb mogen hebben. Daarbij heb ik ook een roadtrip van 2 weken gemaakt en was ik iedere week een dag vrij en kon ik mooi de omgeving verkennen.
Aangezien een vriendin van hun iedere 2 weken langs komt om foto's te nemen heb ik aardig wat mooie foto's.
En natuurlijk wil ik deze graag delen met bokt.
Iedere morgen stond ik op tijd op om de paarden te voeren en alle taken doen, de zonsopgang op de prairie was iedere ochtend weer genieten.

Voor het eerst de wei op, we hadden 3 veulens voor het seizoen 2 merries en 1 hengstje.

Het is 2 uur rijden naar de Rocky Mountains de bergen kan je zien vanaf de farm. Natuurlijk kan een rit in de bergen niet ontbreken, Kelly_ann van bokt die hier ook heeft gewerkt was er gezellig op vakantie!
Na een prachtige rit met vele steile spannende paadjes en bezwete paarden hebben we de top bereikt.

En natuurlijk moet er ook gewerkt worden, mijn favoriete paard was Winke, haar nam ik ook vaak mee buiten en op onze rit in de bergen.

Winke

Crystal

Bonnie
Ook gingen we met de veulens naar de keuring in Red Deer, de veulens kregen allen een premie en een was de reservekampioen. De sfeer was ontzettend goed, en het was erg leuk om mee te maken.

En een fotoshoot in de zonsondergang op de prairie kan natuurlijk niet ontbreken.

En de eindeloze velden zijn natuurlijk geweldig om in te rijden, Canada is zo prachtig er is onwijs veel ruimte. Niks beter dan galopperen in de eindeloze ruimte.

Een reis om nooit te vergeten

Gelukkig mag ik nog even genieten van mijn tijd in Canada inmiddels werk ik op een Ranch in Saskatchewan.

Sorry voor de mogelijke spelfouten van Engels naar Nederlands switchen blijft een opgave