Dilemma na gebitsreiniging hond

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 06:27

Heb je ook nagevraagd waarom zij dachten dat een foto nodig was?

Overigens is het bij mensen heel normaal dat er om de zo veel tijd een foto wordt gemaakt en aangezien je aangeeft dat hond veel last heeft van tandsteen is het misschien juist wel fijn om te weten dat het goed zit.

Want stel ze hadden wel iets gevonden, dan was je juist blij geweest met deze foto.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:27

Helemaal eens met Billy. Ik zou hier echt niet moeilijk over doen. Daarbij zou ik als da ook uitgaan van degene die de hond brengt en haalt de zeggenschap heeft. Vooral ook als diegene zelf de betaling gelijk doet.

[o] Wietje-pietje-poepsienees! [o]

Billy

Re: Dilemma na gebitsreiniging hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:18

Ik heb sinds 2weken een 12jarige Lab in huis... Had een smerig gebit, maar ik wou haar daar niet langer laten enheb haar mee naar huis genomen. 2weken flink laten kluiven, wat ze heerlijk vindt, en toen zat er alleen nog een plakkaat op haar hoektanden. Dat heb ik er met de achterkant van een theelepeltje afgeschraapt.
Als zelfs een 12 jarige met een verwaarloosd gebit zonder behandeling kan, waarom zou en gezonde jonge hond dat wel elk jaar moeten?

Be a voice, not an echo!

Djali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:29

Sorry offtopic, maar wat laat jij kluiven? Heb hetzelde probleem bij mijn oudste.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:55

Billy schreef:
Ik heb sinds 2weken een 12jarige Lab in huis... Had een smerig gebit, maar ik wou haar daar niet langer laten enheb haar mee naar huis genomen. 2weken flink laten kluiven, wat ze heerlijk vindt, en toen zat er alleen nog een plakkaat op haar hoektanden. Dat heb ik er met de achterkant van een theelepeltje afgeschraapt.
Als zelfs een 12 jarige met een verwaarloosd gebit zonder behandeling kan, waarom zou en gezonde jonge hond dat wel elk jaar moeten?

Sommige honden hebben helaas andere enzymen in de mond waardoor ze heel erg gevoelig zijn voor tandsteen. Mijn teefje krijgt iedere dag 2 goede botten ( natuurlijke botten, geen pedigree dentastix ) al van jongs af aan. Toch heeft ze een heel slecht gebit en we zijn het aan het uitstellen qua reiniging ivm gevoeligheid voor narcose.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:09

Billy schreef:

De denkfout die jij maakt is dat het grote probleem niet zichtbaar is. Dat zit namelijk ónder het tandvlees en dat gaat er met kluiven niet van af en met een theelepeltje ook niet. Maar daardoor gaan tanden en kiezen juist los zitten.

http://www.hplt.nl Curing with the power of light!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:39

Gut, ik dacht al wat ligt er nou in de kamer..
Maar als een hond zonder problemen bullepezen kluift en andere harde dingen lijken me losse tanden geen issue.
Daarbij is het niet m'n eerste hond, ik weet waar ik op moet letten bij een gebit van een ouwe hond.
Fijn dat jij meer van haar weet dan ik zonder haar ooit gezien te hebben 8)7

Be a voice, not an echo!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:42

Grappig trouwens dat ik een "denkfout" maakt, terwijl jij niks van mij of mijn ervaring van honden weet... Behoorlijk arrogant wel :)) _O-

Be a voice, not an echo!

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:14

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Beestenboel. Daar past het beter. :)

Opzoek naar een Allround fotograaf die door heel Nederland reist? Bekijk mijn online portfolio op http://www.shannajongkind.nl of op mijn facebookpagina of op mijn Instagram!
Of ben je op zoek naar die speciale unieke manier om jezelf en/of anderen vast te leggen? Kijk dan op de facebookpagina of op mijn instagram van Silhouettefotografie.nl!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:17

Billy schreef:
Grappig trouwens dat ik een "denkfout" maakt, terwijl jij niks van mij of mijn ervaring van honden weet... Behoorlijk arrogant wel :)) _O-

Ik zeg niet over jouw ervaring met honden. Ik zeg dat je niets van gebitten weet. Dat blijkt al als je denkt dat je tandplak effectief van een gebit af kan schrapen met een theelepeltje :')

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:27

janderegelaa schreef:
Billy schreef:

Ik zeg niet over jouw ervaring met honden. Ik zeg dat je niets van gebitten weet. Dat blijkt al als je denkt dat je tandplak effectief van een gebit af kan schrapen met een theelepeltje :')

Je bent echt arrogant he... Ik heb alleen gezegd dat ik een plakkaat van haar hoektanden geschraapt heb.
Denk.je dat ze tijdens een gebitsreiniging met wat water en een dingetje wel onder het tandvlees komen?
De keren dat ik het bij mijn honden gezien heb niet.
De ene had een beugel gehad en de andere had 2grote kiezen verwijderd omdat ze gescheurd waren..

Be a voice, not an echo!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 23:36

Ja, dat zou wel moeten als het een vies gebit is. Deep scaling heet dat. Als dat bij jouw hond niet gedaan wordt zou ik vragen waarom dat is.

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 02:15

Een dentale röntgenfoto kan heel waardevolle informatie geven over hoe de wortel eruit ziet van de tand bijvoorbeeld. Soms zie je niet direct iets aan het tand oppervlak maar blijkt er toch al iets goed mis dieper gelegen. Als de hond elk jaar moet voor zijn gebitsreiniging op 4 jarige leeftijd vind ik dat best pittig. Hebben ze ook al preventieve opties doorgenomen met jullie? Gekeken naar soort voeding, tandenpoetsen ed?

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 05:56

Ik snap je gevoel wel een beetje.. Ik heb het zelf ook meegemaakt met een dierenarts waar we voor het eerst kwamen. Mijn vriend er naar toe gestuurd met de hond. Die kwam vervolgens terug met een behoorlijke rekening. Waren er twee extra entingen gegeven. Eén omdat we in de buurt van water woonden, ziekte van weil geloof ik en de kennelhoest. Aan de telefoon had ik duidelijk gezegd welke entingen er in moesten. Mijn vriend had zich om laten praten want ja, het beste voor de hond. maar er waren vooraf geen kosten gemeld. Ik vond dit niet netjes van de dierenarts. Maar ik snap sowieso niet waarom een kostenplaatje niet standaard is. Ik ben wel eens €70 kwijt geweest voor een urineonderzoek. Die zag ik ook echt niet aankomen dat dat zo veel ging kosten..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 05:59

Het nadeel van een röntgenfoto is dat je pas weet dat hij overbodig is op het moment dat het gemaakt is. Dan weet je of er wat mis is. En nu weet je dat er niks mis is, dus nog steeds niet overbodig.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:46

Jennyj01 schreef:
Het nadeel van een röntgenfoto is dat je pas weet dat hij overbodig is op het moment dat het gemaakt is. Dan weet je of er wat mis is. En nu weet je dat er niks mis is, dus nog steeds niet overbodig.

Het hoort toch gewoon bij preventieve zorg. Zeker als je zoals TS een probleemhond hebt.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:06

Ts, ik snap je opmerking goed, vorige keren was er geen verwijzing naar foto’s en dus kon je je vriend er ook niet op wijzen dat dat voor jou niet nodig was. Maar voor 50 euro zou ik me niet druk maken en de volgende keer gewoon aangeven dat niet gewenst is, voor nu weet je dat het goed zit met je hond.