Als eerste is dit topic niet bedoeld om een rel te schoppen of om de voor- of nadelen van wel/niet vaccineren te noemen.
Het volgende is aan de gang, hier in Nieuw-Zeeland is er een mazelen epidemie aan de gang. 1059 gevallen in het hele land, waarvan 881 in Auckland.
Gelukkig woon ik daar bijna zover mogelijk vandaan als mogelijk is, maar toch is het ondertussen ook op 2 uur hier vandaan. Dat heeft er toegeleid dat de district healthboard een waarschuwing verstuurd heeft naar alle scholen en kinderdagverblijven met de oproep om niet gevaccineerde kinderen te enten en om niet naar Auckland te gaan.
Dus ik bel vanmorgen met de huisarts om een afspraak te maken om dl nu al haar enting voor de mazelen te geven. Ik ent wel, ze is 3 jaar dus de eerste heeft ze al gehad. Wat schetst mijn verbazing? Dl werdt op een soort wachtlijst gezet, want de kinderen van anti-vaxxers hebben voorrang en die willen nu massaal hun kinderen geënt hebben.

Wat ik dus niet begrijp, en wat ik graag zou willen begrijpen, is dat deze mensen overtuigd zijn dat de vaccinatie down syndroom veroorzaakt en nog veel meer nare ziektes. Wat is er dan nu ineens veranderd dat zulke argumenten nu ineens overboord gegooid worden en er gekozen wordt om wél te enten?
Zouden jullie bij een uitbraak wel gaan enten en zo ja waarom dan wel en nu niet?
Het mag uiteraard ook via PB.
Gr daphne