Topic voor onze oudjes!

Moderators: Neonlight, balance, Ymor, RianneH, Melissa0304

BarbaraNova

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:55

Heel goed van je hoor Romy, dat probeerde ik ook te zeggen. Ik moet zeggen dat ik weinig vertrouwen heb in de westerse geneeskunde, dus de dierenartsen en het gros.
Er is op alternatief gebied zo vreselijk veel meer, hoop dat je iets passends kunt vinden, anders mag je mij ook pben, ik weet nog erg fijne mensen die vast wat kunnen betekenen voor je paardje. De mijne loopt daardoor ook nog hier rond, was vijf jaar geleden al opgegeven. Nu dribbelend en showend naast me ook idd...succes met je zoektocht, luister naar je gevoel en kijk naar je paardje, dikke knuf

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:15

Annemiek, zoek je een plekje voor Tom? Ik heb er velen bekeken voor Chico een tijdje geleden. Voor Chico is het lastig met alles wat erbij komt kijken om hem goed te houden, maar als je een "makkelijk" te houden dier hebt waar je niet iedere dag heen wilt is het een goede oplossing.
Een stalgenootje gaat toevallig naar Bunschoten met haar oude paardje, via MP. ziet er goed uit.

Een tip: ga wel kijken met een paar dagen klote weer.... dan zie je of de paddocks/weiland in de winter nog goed te doen is. Zomers ziet alles er altijd prima uit maar valt het tegen met een tijdje rotweer...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:08

Ik vindt de stal voor oudere paar "Alles puur paard" zo geweldig. Ik zou mits mogelijk daar mijn paard brengen. Ik zou zelf heel graag in de toekomst zoiets voor oude paardjes op gaan starten. We zijn nml beetje aan het rondkijken voor een huis met grond en stallen. Oude sokjes verzorgen is mijn droom. Hopelijk mag ik het waar gaan maken....

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:57

ElCamino schreef:
Annemiek, zoek je een plekje voor Tom? Ik heb er velen bekeken voor Chico een tijdje geleden. Voor Chico is het lastig met alles wat erbij komt kijken om hem goed te houden, maar als je een "makkelijk" te houden dier hebt waar je niet iedere dag heen wilt is het een goede oplossing.
Een stalgenootje gaat toevallig naar Bunschoten met haar oude paardje, via MP. ziet er goed uit.

Een tip: ga wel kijken met een paar dagen klote weer.... dan zie je of de paddocks/weiland in de winter nog goed te doen is. Zomers ziet alles er altijd prima uit maar valt het tegen met een tijdje rotweer...

Die in bunschoten is indd leuk. Ben ik toen ook geweest om te kijken. Voor mij de keus om dus niet te gaan omdat frequent bezoeken (paar x per week in mijn geval) niet fijn was daar ivm rust in de kudde. Maar als je echt niks meer doet met je paard behalve af en toe poetsen is dat een topstal!

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+5

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:25

ik ga daarom er ook niet heen. Ik wil perse elke dag naar mijn paard, daar heb ik hem voor.
Verder kan Chico niet naar een pensioenstal, hij kan nu niet meer op de trailer maar hij heeft ook speciaal ruwvoer omdat hij geen hooi meer kan eten, speciaal beslag waar hij niet zonder kan, medicatie.... en ee oplettend ook iedere dag weer....

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:29

Nou ben benieuwd romy...als je het zo hoort zou je bijna denken die mankeert niks :(:)

nou dan mag mijn sok ook bij jou barbaras haha

:+
Theeleuter :9k

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:44

ElCamino schreef:
ik ga daarom er ook niet heen. Ik wil perse elke dag naar mijn paard, daar heb ik hem voor.
Verder kan Chico niet naar een pensioenstal, hij kan nu niet meer op de trailer maar hij heeft ook speciaal ruwvoer omdat hij geen hooi meer kan eten, speciaal beslag waar hij niet zonder kan, medicatie.... en ee oplettend ook iedere dag weer....

Precies dat.

Wij hebben ons eerste bosritje weer gedaan. Eindelijk kunnen we weer gaan. Zadel.is aangepast en zit nu heerlijk. Mau had er ook zin in. Hoe langer de rit duurde hoe meer hij weer zichzelf werd en lekker doorliep.

Afbeelding

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 18:21

Ik heb het ook liefst dat ik er heen kan gaam wanneer ik wil hoor, eigenlijk dus gewoon pensionstal all in.
Sta nu op een stal met wel alle faciliteiten maar mocht mijn oudje niet te hoeven ingeslapen te worden houd ik haar denk gewoon hier, sta all in maar moet wel zelf mesten maar dat vind ik prima.
Enige is wel dat mijn stal behoorlijk aan de prijs is ook al maak ik geen gebruik van de faciliteiten.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 13:38

Ik heb vanmiddag fotoshoot :)
Waarschijnlijk wel afscheidsshoot, weet echt niet wat ik aan moet doen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:58

Heel veel sterkte.
Hartverscheurend :(
Gewoon gaan zoals je bent toch? Dus wat je normaal ook aanhebt als je naar paard gaat.

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 14:20

Zij neemt wat jurken mee, ik hou wel van jurken of iets aparts, denk dat ik er wel over uit ben.
Maar hoop dat zij wat moois mee heeft.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 18:05

Sterkte romy. Hopelijk kan je er toch een beetje van genieten.

Die van mij gaat zo goed in zijn nieuwe groep. Echt blij mee. Durf hem nu zelfs zonder deken in de wei te zetten!

Merken jullie ook nu die van ons ouder zijn dat je steeds meer dingen gaat monitoren?
Eens in de zoveel tandvlees check (voor eotrh)
Een check onder zijn staartwortel voor sacroiden (of hoe je dat ook spelt). Heeft die sinds kort namelijk ook. Merkte ook wat roze plekjes op in zijn koker dus dat komt er ook weer bij in mijn terugkerende checkrondes :+

Degenen die hier schimmeltjes hebben, hebben die van jullie dat ook? Die van mij is nu 22 en heeft het sinds een paar maanden. Gelukkig komt in oktober de DA toch weer voor zijn gebit. Mag die gelijk alles ff checken rondom zn achterste haha.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 18:45

Ik heb nog niet gemerkt dat moon dat heeft

Scheren jullie je oudjes nog? Ik moet eind deze maand weer moon scheren, teddybeer heeft last van zn vacht tijdens het rijden... dan maar een extra dikke, wollen deken :j hij staat overigens wel nog flink in t werk, anders zou ik niet scheren. Maar lange tijd op rust=kreupel bij hem, dus moet hij wel in t werk staan

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 18:49

jumpyhorse schreef:
Ik heb nog niet gemerkt dat moon dat heeft

Scheren jullie je oudjes nog? Ik moet eind deze maand weer moon scheren, teddybeer heeft last van zn vacht tijdens het rijden... dan maar een extra dikke, wollen deken :j hij staat overigens wel nog flink in t werk, anders zou ik niet scheren. Maar lange tijd op rust=kreupel bij hem, dus moet hij wel in t werk staan

Eerst mn deken laten wassen, daarna scheren. Het gaat m wel in de weg zitten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:01

Ik controleer de tanden zelf niet. Wel houd ik in de gaten hoe makkelijk ze nog snoepjes en brokken eet. Maar de tandarts is voor de zomer langs geweest en was verbaasd over hoe haar tanden eruit zagen op 28 jarige leeftijd. Ze heeft alle tanden nog en ze zien er tip top uit.

Verder maak ik wel 1x per week haar achterwerk schoon. Ook kijk ik op haar borst tussen haar voorbenen of ze van die kleine huidkorstjes heeft zitten. Deze zijn er klein en vallen er makkelijk af dus ik maak me er geen zorgen om.

Verder is ze een vos en geen schimmel dus heb ik behalve een verbrand neusje door de zon geen andere dingen om te controleren.

Edit: Ik bedenk me net nog iets, ik kijk ook steeds hoe ze naar de wei rent en hoe makkelijk ze nog opstaat na het rollen en of ze überhaupt nog wel eens rolt. Dit gaat tot nu toe nog steeds super maar het is toch iets dat ik in de gaten houd.

Scheren doe ik niet, Lotje verhaart altijd gemakkelijk en wordt sowieso nooit een echte teddybeer.
Laatst bijgewerkt door emilyslaluna op 08-09-19 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:07

Ja hoor, zodra het nodig is, dan gaat het scheerapparaat weer overheen. Ik hoop deze winter de training ook weer wat te kunnen oppakken...

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 09:47

Normaal schoor ik haar wel elke winter maar meer vanwege de training want verharen gaat nog steeds prima gelukkig.
Voor de rest check ik haar zoals elke dag, maar eerlijk gezegd niet helemaal tandvlees etc, gewoon de dagelijkse dingen net als met een niet oudje hihi.

Fotoshoot ging echt goed, ze is van nature al vrij ongeduldig maar de fotografe zei wel dat ze snapte dat ik een second opion wil.
Zag al een paar geweldig mooie foto’s dus ik ben benieuwd.
Ze wou niet echt heel erg stilstaan, alleen hey liefst heel hard rennen, dikke nek erop enzo _O-

Deze foto zelf gemaakt voor de fotograaf er was
Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:07

Als ze helder en alert is, en geen continu pijn aangeeft, zou ik haar in ieder geval nog niet laten gaan.

Dr kan nog zo veel mis zijn, maar als het paard zich redelijk oké voelt, hoef je haar om de reden niet te laten gaan natuurlijk...

Second opinion is wel interessant in dit geval.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:10

Scheren doe ik ook niet. De mijne verhaart gelukkig goed. Hij is er als eerste bij zodra de dagen langer of korter worden :)

Is wel vervelend soms zon pak haar maar ik doe niet frequent genoeg wat met hem om hem daarvoor te gaan scheren.

Fijn dat het leuk was romy. Benieuwd naar je fotos!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:10

Ik check wel een aantal dingen, helemaal nu hij die rare afwijking heeft.
Ik controleer of hij rolt of ligt in de wei, en hoelang het duurt als hij het niet doet...
hoe hij loopt,schever of niet...

En of zijn eten op is. Hij heeft een zeer beroerd gebit, krijgt lucerne in een speciekuip en een hooinet....
als de lucerne niet op is check ik ook of de andere paarden het wél eten.... hahahha die eten het altijd, dus het ligt écht aan meneer zeurpiet hier....en het hooi in het net is soms aangeraakt, soms niet en soms helemaal op.... maar dat ligt aan het soort hooi en óf hij dat weg kan krijgen...

Scheren doe ik niet, hij krijgt een mega vacht en staat zonder deken. En ook al werd hij doorweekt, gewoon uitstappen, afkoelen en op adem, dan kan hij zo nat weggezet, de huid is nl wel al droog dan. Zolang hij dat nog goed doet, geen deken

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:02

Ik check altijd alle paarden. Maar ja dat is het gevolg van een draak hebben :+ Champie controleer ik wel meer, nog genoeg op de ribben, geen bijtwondjes van de dames, hoe eet hij (en daar hou ik dan ook gelijk de dame Draak in de gaten, die heeft net zon slecht gebit) en hoe zit hij in zijn vel (te goed op het moment :D ). Scheren doe ik wel maar pas komend voorjaar. Hij verhaart erg slecht en dan kan hij wel wat hulp gebruiken.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 12:40

Femke_Tweety schreef:
Als ze helder en alert is, en geen continu pijn aangeeft, zou ik haar in ieder geval nog niet laten gaan.

Dr kan nog zo veel mis zijn, maar als het paard zich redelijk oké voelt, hoef je haar om de reden niet te laten gaan natuurlijk...

Second opinion is wel interessant in dit geval.

Ik heb haar enkel vlak na haar nieuwe ijzers nog geen 2 dagen met pijn gezien, toen ook gelijk afspraak met kliniek gemaakt.
Stalhouder heeft hele dag zicht op haar en zegt dat hij geen verschil ziet met de pijnstillers, met zo vrolijk, alert en speels als daarvoor.
Als ik zag dat ze pijn had dan was het heel duidelijk en klaar geweest.

Helaas nog geen reactie terug gehad op mail met de foto’s dus ik ga zo naar een andere kliniek bellen en vragen of zij willen beoordelen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:57

Tja Romy1234.... Chico hetzelfde, die reageert ook niet op pijnstillers etc etc, ik laat hem ook nog niet gaan mits hij niet slechter wordt.

Enne.... ik betaal ook voor een all inclusive pensionstal met alles erop en eraan.... ik gebruik al 6 jaar niks.... geen molen, geenbinnen of buiten bakken, geen springtuin en geensolarium...

maar ja, hij staat wel op de spuitplaats om zijn pootjes af te spuiten, wel op de poetsplaats voor de hoefsmid, wel in de paddock in de winter en wel op de wei in de zomer....
En soms bij sneeuw en vorst wandel ik even in de binnenbak....
En ze zorgen GEWELDIG voor hem, dus ach.....

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 16:57

Wauw ik ben zo zo zo gigantisch blij!!!!
Second opion blijkt dat er geen peesblessure is, hoogstens wat irritatie en oud littekenweefsel.
Wel wat gekanteld hoefbeen maar prima mee te leven met wat kleine aanpassingen.
Heb hem wel 5x gevraagd of hij het zeker wist, dus wauw zoveel meer als ik gehoopt had <3 *\o/* *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:59

*\o/* *\o/* *\%/* *\%/* *\%/*
Romy1234 schreef:
Wauw ik ben zo zo zo gigantisch blij!!!!
Second opion blijkt dat er geen peesblessure is, hoogstens wat irritatie en oud littekenweefsel.
Wel wat gekanteld hoefbeen maar prima mee te leven met wat kleine aanpassingen.
Heb hem wel 5x gevraagd of hij het zeker wist, dus wauw zoveel meer als ik gehoopt had <3 *\o/* *\o/*