Scheiden, wat allemaal te regelen

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Maflinger_S

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:53

Sterkte TS. Neem inderdaad een advocaat in de arm die weet van de hoed en de rand.

Overigens zie je het gedrag wat je ex nu laat zien, tweede puberfase, vaker bij mensen die van jongs af aan in een relatie zitten en dan de eerste pubertijd hebben overgeslagen. Ineens komen ze op een leeftijd dat ze denken dat ze iets moeten inhalen. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, en ik hoef het ook niet te weten. Vaak gaat dit soort onrust en iets nieuws willen ook samen met het bereiken van een zekere leeftijd, dan noemen ze dan een midlife crisis. Hoe dan ook, allebei niet fijn.

W. Churchill en Appleman: "Keep Buggering On"

"Under a cherry tree there are no strangers"
Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:55

_San87_ schreef:
Relaxed schreef:
WA is je wettelijke aansprakelijkheid, heeft niets met de auto te maken.. Is een premie van een paar euro per maand, zou ik niet al te moeilijk over doen :+

Dat is de AVP. WA is de motorvoertuigverzekering.

Die laatste is verplicht. De eerste zeker niet.

Spraakverwarring dan, ik noem mijn eigen aansprakelijkheidsverzekering ook mijn WA ;)

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:57

__Sannne schreef:
En precies hierom, TS, zoek advies bij iemand die er daadwerkelijk verstand van heeft en niet random bokkers! Er gaat zoveel onjuiste informatie rond.

Idd :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:03

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:

Dat is de AVP. WA is de motorvoertuigverzekering.

Die laatste is verplicht. De eerste zeker niet.

Spraakverwarring dan, ik noem mijn eigen aansprakelijkheidsverzekering ook mijn WA ;)

Nou ja, wel een onhandige spraakverwarring in deze. Want een WA verzekering (wettelijke aansprakelijkheidsverzekering) slaat op de auto of motor, die verzekering is wettelijk verplicht, en omdat de auto op TS haar naam staat, is het niet handig deze op te zeggen.

De AVP slaat op de persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering, ook wel aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren, en die is geenszins verplicht en kan dus ook gewoon door TS opgezegd worden.

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:19

Maar ik zeg ook nergens dat ze 1 van beide op moet zeggen ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:21

Nee, maar dat is wel de specifieke vraag van TS. En dan is het wel handig twee totaal verschillende verzekeringen niet door elkaar te gooien. Opzeggen van de een of t ander heeft nogal andere consequenties.

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:22

Je punt is duidelijk ;)

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:13

Avp hoeft waarschijnlijk ook niet aangepast. Is ie niet meer woonachtig bij ts valt ie er niet meer onder. Gezinsdekking moet het toch blijven ivm dochter van ts.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:49

Ik wil je even een hele dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen! Verdere adviezen zijn al gegeven en ik wil geen spuit elf of verkeerde informant zijn. Dat het maar gauw goed met je mag gaan.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 12:19

Ik vraag me toch af..los van verzekeringen..is hij niet verplicht om zijn woonadres door te geven aan de gemeente? Ook in verband met zijn post, belastingen enzovoort. Hij mag dan nog steeds mede eigenaar zijn van dit adres, maar het is al meer dan een maand niet meer zijn woonadres..

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:19

Heb je nu al een advocaat ingeschakeld? Die kan je met al dit soort vragen helpen..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 12:21

Ingeschakeld ja, maar aangezien er nu allerlei vuren vanaf zijn kant komen en ik nog wachtende ben op mijn eerste afspraak met mn advocaat zou informatie wel welkom zijn (en ik neem echt niet zomaar alles klakkeloos aan, dus ik kijk wel uit ermee).

[o]

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:22

zolang jij geen adres van hem weet kun je zijn post retour afzender doen (als je kwaad wilt). Officieel zal hij nog op jullie gezamenlijke adres ingeschreven zijn neem ik aan. Hij heeft een adres nodig (ik begreep dat hij een uitkering heeft?)

wel heel jammer dat er niet meer gecommuniceerd kan worden. Hoop dat dat in de toekomst snel beter zal gaan.

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 12:25

Ik weet nu wel waar hij woont (bij zijn vriendin). Adres is bekend. Mijn dochter heeft er al een eigen slaapkamer.

[o]

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:28

Muronia schreef:
Ik vraag me toch af..los van verzekeringen..is hij niet verplicht om zijn woonadres door te geven aan de gemeente? Ook in verband met zijn post, belastingen enzovoort. Hij mag dan nog steeds mede eigenaar zijn van dit adres, maar het is al meer dan een maand niet meer zijn woonadres..

Jazeker is hij dat verplicht, er staat zelfs een boete op als hij dat niet doet. Ik heb zo snel geen bron voor je, maar het is gemakkelijk te vinden :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:31

Je bent verplicht je in te schrijven op het adres waar je het meeste verblijft. Dus hij moet zich bij zijn vriendin inschrijven.

Lees al even mee hier. Wat een heftige situatie zeg. Wil je iig veel sterkte wensen de komende tijd. Wat ontzettend zuur dat hij het allemaal zo moeilijk maakt.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 10-09-19 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:32

Mijn ex was al een half jaar weg voordat adres aangepast werd. Ook gemeenschap van goederen, dus was ons huis ookal woonde alleen ik er nog. Zelfs tijdens het hele proces met advocaat was het geen probleem, dat adres werd pas anders toen hij officiele post van haar moest ontvangen. Met de officiele stukken werd wel gegevens uit register gehaald, maar toen was hij hier al uitgeschreven geloof ik. Hier werd door de advocaat ook geen probleem van gemaakt, ergens anders wonen dan waar hij ingeschreven stond. Heel apart, want ik zou het zelf wel zsm willen regelen.

Ik heb de post gewoon apart gelegd en dat kon hij komen ophalen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:36

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:38

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 12:43

Bedankt. Zoiets zocht ik inderdaad.

[o]

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:50

Nu is dat wel de gemeente Houten, maar volgens mij is dat gewoon wat voor heel Nederland ook geldt. Ik weet iig dat het waar ik ook ook zo is, dat je tot maximaal 5 dagen na de verhuisdatum je in moet hebben geschreven op het nieuwe adres.

Hoe dat werkt wanneer je midden in de scheiding ligt, weet ik niet.

Hoe gaat het met jou, Muronia? Houd je het nog vol? Heb je wel mensen om je heen om je gal te spuwen?

Duhelo
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:10

Let wel op, zolang je nog getrouwd bent is alles nog in gemeenschap, dus ook facturen.
Stel dat hij zijn adres wel al verandert, en bv rekeningen op zijn naam alleen toekomen op zijn adres (en jij weet hier dus niks van), en hij betaalt die niet, dan zit er kans in dat ze uiteindelijk bij jou komen aankloppen. Vaak is dit niet bij de eerste herinnering maar wel op een moment dat er bv al deurwaarders aangesteld worden en dan lopen de kosten wel eens heel hoog op.
Maar ik denk dat de advocaat dit wel goed zal weten wat er de beste optie's zijn.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:26

Zodra de scheiding is aangevraagd, en het adres is gewijzigd veranderen er al zaken.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... lkaar_gaan

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... a_scheiden

Dus het is een groot voordeel om zsm de scheiding officieel aan te laten vragen. Dan ben je a van een hoop zaken die je samen moet doen af.

Wat ontzettend naar trouwens dat je Ex zo in " puberstand" is gegaan. Heb je enig idee waarom ? Het klinkt alsof jij je ondanks je verdriet goed opstelt naar hem om er samen voor jullie dochter goed uit te komen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:54

er wordt toch een peildatum afgesproken wanneer er gescheiden wordt geleefd? zo herinner ik het me in ieder geval. In ons geval lag deze datum enkele maanden voor de echte uitspraak van de rechter. Deze peildatum is ook belangrijk voor de fiscale aspecten en het evt aanvragen van toeslagen. Iets om even uit te zoeken.

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:10

TS :(:)
Hij had dus toch al een ander (mijn moeder en ik noemen de ander een badeend).....
Wat een laml*l :(:)

ღ 11/08/2013 V ღ ღ 27/01/2016 A ღ ღ 29/11/2017 R ღ
[HTT] [Volg] Eindelijk ons eigen huis, incl. verbouwing