Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

linda2008

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:29

Knappe Gentle <3

Ik sla 2020 over, althans met beleren dan :P
2020 zal in het teken staan van het doorrijden van Raika, maar in 2021 doe ik weer mee, dan is mijn “babypaard” aan de beurt :j

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:45

Ik lees hier al een poosje mee omdat ik het zo leuk vind hoe jullie alles aanpakken en de progressie te zien.
Mijn Tinkertje is 3 en van mei en krijgt nog een poosje de tijd om te groeien. Echter wil ik wel rustig aan gaan wennen aan een bitje/ hoofdstel, singeltje, keer zadeltje misschien. Dus als dat 2020 topic komt sluit ik graag aan ;-)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 09:13

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:54

Ze is zo mooi geworden :oo :+:

IG: @Equisophie.nl

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 12:23

Dankjeeee! Ben Apetrots op haar! En inderdaad zo gaaf om het verschil te zien me drie jaar geleden! Soms vind ik het wel jammer dat echt die baby er niet meer is -O- :D

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:20

Granoek schreef:
Mijn vriend weet vooral dat hij langs onderen foto's moet maken haha.
Ik schat Duke nu op 1m70. Hij is groter dan mijn zus haar trekpaard van 1.65 maar nog wel een stukje kleiner dan Dexter van 1.80

Hier zie je het wel een beetje
[ [url=m/9jp1Gk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is het te vroeg voor een 2020 topic? Ik ga het niet redden in 2019 denk ik :')

Leuk dat je het zegt! Ik lees al een tijdje mee maar had besloten de mijne pas 2020 écht te gaan beleren. Hij is in juni 3 geworden en hij is nog iets te puppy om echt te rijden. Doe wel veel grondwerk en andere dingen en opstappen etc. gaat prima, maar oefen dan puur opstappen, wegstappen, halthouden, inbuigen en evt pasje achterwaarts. Meestal ben ik er binnen 5 minuten weer af. Plan is om komende tijd lekker zo door te gaan en in februari 2020 op zoek te gaan naar een zadel en hem dan wat meer op te pakken :)

Dit is een oude foto (van januari/februari), zal binnenkort wat nieuwe zoeken
Afbeelding

It does not do to dwell on dreams and forget to live

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:27

Ah die van mij is ook van Juni inderdaad! Had al gekeken voor een nieuw topic maar deze is pas in november gemaakt dus eind september leek mij wat vroeg om al een nieuw topic te openen :')

Ik heb er 2 keer op gezeten in een spontane bui maar daar houdt het ook op. Wilde hem dit jaar voor de wagen beleren maar denk daar niet klaar mee te zijn voor 2020.

Ik heb hem wel naast Dexter gehad voor de eerste keer, vorige woensdag!
Afbeelding
Afbeelding

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:42

Sorry tijden niks meer laten horen. Zit niet meer zo veel op Bokt. Super leuk topic van Joy! Kleine meisjes worden groot.

Met mijn kleine meid voor het eerst buitenrit gereden. Fantastisch door de duinen heen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:44

Gaaf zeg Lily_Fee! :D

Ik heb vandaag ook (onverwacht) mijn eerste buitenrit met Aliaa gereden! *\o/* Ze doet het zo flink. <3 Ze was super braaf buiten, ook op straat. We hebben een klein stukje richting stal op kop gereden in draf. Ze was super enthousiast en ook boos op het paard dat achter haar aan draafde. :') En eenmaal aan stal, weigerde Aliaa nog een stap verder te zetten en liep richting een wandelbaan. _O- Ik geloof dat ze het gezellig vond. :))
Afbeelding

Oh en we reden bitloos. :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 00:16

Lily en Retjet , wat super dapper van jullie en jullie toppers .. echt heel gaaf , en jemig Retjet gewoon bitloos ook .. pet je af .

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:13

Zoowh al aan de buitenrit!! :)F
Duke netjes naast Dex. +:)+
Joy is al helemaal echt paard. :j

Hier wordt het ook het 2020 topic.. :D
Had ook wel verwacht dat het nog niet zoveel zou worden dit jaar, Malik is in februari drie geworden en ik heb geen haast.
Wel hebben we veel gedaan dit jaar, merk ik ook aan onze band. :+:

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:12

MirandaFuego schreef:
Zoowh al aan de buitenrit!! :)F
Duke netjes naast Dex. +:)+
Joy is al helemaal echt paard. :j

Hier wordt het ook het 2020 topic.. :D
Had ook wel verwacht dat het nog niet zoveel zou worden dit jaar, Malik is in februari drie geworden en ik heb geen haast.
Wel hebben we veel gedaan dit jaar, merk ik ook aan onze band. :+:

Met Eyo kom ik ook actief meepraten in het 2020 topic. Deze zomer hebben we ervaringen opgedaan, maar het echte rijden start ik volgend jaar mee. Dan wordt ze 4. :D

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:15

Gimme-joy zo leuk om julloe vorderingen te volgen. Jullir gaan zó goed!! Top team

Lily-fee en retjethorse gaaf dat jullie op buitenrit zijn geweest, ik wil dat straks ook gaan doen maar lijkt me heel spannend die eerste keer.

En snap dat sommige pas is 2020 echt gaan beginnen/rijden. De ene is er sneller aan toe dan de ander, ieder kent zijn paard het beste. Als je goed naar ze kijkt en ze in de gaten houd kun je vaak goed inschatten wat ze wel/niet aankunnen op dat moment. Als kenna nog heel iel was en vollop aan het groeien had ik het ook uitgesteld.

Plus nog een stukje egopost 8-) .
Kenna staat nu dik een week in training en is niet onder de indruk van dingen tot nu toe. Kan merken dat er als veulen/jaarling veel mee is gedaan. Kreeg vandaag filmpje van de stal dat ze voor de 2e keer met zadel oploopt en ben even heel blij verrast door haar manier van lopen. Trotse en verliefde paardenmoeder hier *\o/* <3 .
Je moet even door de kwaliteit van de foto's heen kijken. Zijn stils uit een telefoonfilmpje...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 21:23

Woooow :wow: :wow: :wow: wat kan die lópen zeg!! <3

Jeetje ik ben er gewoon jaloers op haha! dan had ik maar geen quarter moeten kopen :o

En dank voor het compliment! Ik ga helemaal met je mee ook vwb het 2020 topic. Joy was er klaar voor. Dat was al zo'n beer. En het is echt een paard dat heel graag voor je qil werken en er ook echt plezier in heeft. Stilstaan is maar niks, ze zet ook snel aan, dus beweging is goed voor haar. En zoals ik al eerder zei, ik kijk heel goed naar wat ze aankan. Gelukkig ken ik haar al 3 jaar en weet haar inmiddels goed te lezen. En als ze nog ileig was geweest had ik er niet eens over nagedacht te gaan beginnen.

Morgen open ik een topic met alle filmpjes van begin zadelmak maken tot nu! Is zo gaaf om het verschil te zien!

Gaaaaf Lily-Fee! Ik hoop dat ook echt met Joy te kunnen gaan doen in een niet al te lange tijd! Heel tof! *\o/*

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 04:47

Dunkee, wat een knapperd zeg <3 wat voor bloed zit er achter ?

Lucy is maandag van stal verhuisd , ze is verbazend rustig en gisteren ook gelijk maar gereden .
Het was opstappen en wegrijden wat een topper is het toch :+: ze was wel wat wiebelig omdat ik er sinds vorige weekend niet meer op had gezeten en vorige week maandag door de osteopaat na is gekeken .

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 06:14

Gimme-joy haha ja, denk dat niemand Joy iel noemt :') . jeemig wat een tank.

Moniek21 fijn dat die van jou zo relaxed is onder de verhuizing.
Kenna is een glamourdale x oscar x kalusha x candy boy. Moeders kon beestachtig springen dus hoop dat ze daar ook iets van mee heeft gekregen, dan kunnen we lekker veelzijdig aan het werk.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 06:31

Dunkee, wauw flinke beweging! Welke afstamming heeft ze?

Moniek, wat fijn dat het zo goed verloopt, zeker met zo’n verhuizing is het altijd maar afwachten.

GJ, haha Joy is inderdaad een tankie!

Hier ook gelijk dit jaar wat pittiger van start gegaan dan sommige andere. Maar Raika is dan ook 4, en ook een tankje :)) dat vind ik nog wel een verschil met een ranke 3 jarige puppy :j
Raika is ziek geweest, maar ze lijkt nu aan de beterende hand en ik mocht haar weer voorzichtig gaan oppakken. Dat word wel even spannend na 2 weekjes vakantie := :o

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:04

Gaaf lily en retjethorse *D

En dat er mensen zijn die tot 2020 wachten snap ik ook wel hoor :j

En ik zie een hele knappe zwarte voorbij komen <3

Met limaar gaat het goed ik zal eens iemand proberen te regelen om een stukje te filmen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:51

Machtig gezicht Duke en Dexter zo naast elkaar!

Leuk op buitenrit, Liliy Fee en Retje!
Voor de paarden ook goed om lekker rechtuit te lopen :j

Kenna is prachtig, Dunkeedoo.

Joya wordt in 2020 al weer vijf heb haar eind van de maand vier jaar. Waar blijft de tijd?
Model tank is ze inmiddels ook dus dat is geen reden om te wachten maar mijn weg van beleren is anders,en langer, dan bij de meeste mensen. :) Daarbij had ik al op het moment dat ik haar kocht bedacht er niet voor haar vierde jaar op te gaan zitten en dat is ruimschoots gelukt :D

Ben nu bezig om haar vanaf de grond de juiste spieren en balans te laten ontwikkelen om straks te gaan rijden. Daarbij leert ze ook meteen nette overgangen in tempo en heeft ze een stuur.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:09

Dunkee, dat zou heel leuk zijn .. lossigheid heeft ze iig genoeg +:)+

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:56

Whowhh wat een gaaf paard die Kenna! Jaloers!!

Kom ik aan met m’n Tinkertje die niet snapt dat ie kan lopen ohz :+

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:35

Fransje, hier ook gewoon eerst andere dingen die ik belangrijk vind.
Malik is niet veel gegroeid, hij zal aan de buitenkant niet zoveel meer veranderen.
Hij vindt erop hangen en dat soort dingen ook niet spannend, daar verwacht ik geen problemen mee.
Maar ik wil graag dat we elkaar door en door kennen en vertrouwen.
Daarnet bijvoorbeeld heb ik hem opgehaald uit de wei in de stromende regen, dan met de fiets met tegenwind in draf terug langs de weg met al het verkeer die door plassen rijdt en opspattend water.
Dan weet ik van tevoren niet hoe hij reageert, maar hij deed het super, rustig drafje.
Dat soort dingen weet ik allemaal liever van tevoren en ik vind het gewoon leuk om met hem bezig te zijn, het inrijden staat gewoon voor mij niet op de eerste plaats, nog tijd zat!
En alles wat je van tevoren geleerd hebt is meegenomen in het verdere proces. :j

Knapperd hoor is Kenna!

Fijn dat Lucy zo op haar gemak is op de nieuwe plek.

Jodym, jouwe is toch ook braaf, straks ben je blij dat het zo rustig gaat, beter dan wegrennen, dat is ook heel wat waard!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:14

Linda2008 fijn dat raika weer beter is. Hoop dat ze braaf haha...

Splinter ben benieuwd naar een stukje film!

Fransje in welk opzicht is jou manier anders/welke manier hanteer je? Eerst vanaf de grond veel doen?

De paarden die ik zelf beleerd heb (en in eigendom had) heb ik ook een traject van ongeveer een half jaar grondwerk aangehouden en ze vertrouwd maken met dingen en er inderdaad voor zorgen dat je weet hoe ze reageren. Maar ivm verhuizing vanaf mijn kant en ik hier niemand ken die me kan helpen er deze keer voor gekozen het niet te doen. Nu ken ik kenna natuurlijk al vanaf haar geboorte en heb er de eerste 1.5jaar veel mee gedaan.

Jodym tja een tinker is ook een heel ander type. Ik was bang dat kenna ook te lui/flegmatiek zou zijn omdat ze best relaxed is. Ken trouwens ook zat tinkers die sensibeler zijn dan menig sportpaard :') .

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 19:13

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 21:01

Dunkeedoo schreef:
Fransje in welk opzicht is jou manier anders/welke manier hanteer je? Eerst vanaf de grond veel doen?

Ik doe het min of meer op basis van de academische rijkunst. Veel werk aan de hand om de juiste spieren te ontwikkelen. Momenteel bezig met schouderbinnenwaarts, correcte lengtebuiging, voorwaarts neerwaarts bewegen. Longeer haar zo een twee keer per week met veel tempowisselingen en correcte overgangen, netjes halthouden en dan dus vwnw zonder hulpteugels. Voor de balans en ter afwisseling pak ik regelmatig balkjes erbij.
Lange lijnen wil ik binnenkort ook mee beginnen.

Aangezien ik een fijn buitenrijdpaard wil maken we ook veel wandelingen. Ze is inmiddels ook goed verkeersmak.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!