Winderen half pad

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:26

Memory foam doet helemaal niets. Als het dunne laagje foam opgewarmd is, dan wordt het door druk geheel dun en is het gewoon nog geen mm dik. Het kan dan ook niet meer dempen. Ik heb zo'n pad gehad en het lijkt heel wat, maar is dus niets. Jammer dat cellpad dus wat soortgelijks is, heb het nog steeds niet zelf kunnen voelen.
Mijn huidige zadel is gevuld met wol en neopreen. Dus je zult nooit last van bobbelende vulling krijgen. Neopreen dempte natuurlijk ook. Kavalkade had eens dekjes met een neopreen pad in het dekje, fantastisch waren die (ik heb nog steeds 2 van die dekjes).
Winderen wil ik graag eens voelen, zo direct kopen is me echt te duur hoor. Maar ben wel blij dat mensen daar toch wel positief over zijn.

Nobody is perfect, I am nobody.

MyChoice

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:28

Je kunt hem twee weken testen :-)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:39

Klopt, maar dan blijft nog het probleem van wettelijke EU garantie tegen hun niet kloppende 1 jaar. Dat betekent dat je geen vertrouwen in je produkt hebt. Dat houdt mij zeker ook tegen. Want hardt het produkt misschien uit?

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:52

beninvloed deze pad ook de ligging van je zadel?
ik heb nl net een nieuw zadel, welke goed ligt...
en ik wil natuurlijk niet dat door zon pad hij juist slecht gaat leggen.

ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•. Don Decoroso #Z1+10 •❀.•❤•.¸✿¸.•❤•Oº

ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•. XPTO de Payres R.I.P.†14-02-2018†•❀.•❤•.¸✿¸.•❤•Oº
ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•.Leonie van Duffelen Fotografie*KLIK*•❀.•❤•.¸✿¸.•❤•Oº
ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•.Volg Leonie van Duffelen Fotografie ook op Facebook*KLIK*•❀.•❤•.¸✿¸.•❤•Oº

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:31

De dunne niet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:45

_Celinee_ schreef:
Mijn zus en ik zijn nogal van het 'zelf-testen' en die promo-film van Winderen met een bowlingbal die niet terugveert is wel mooi, maar hoe relevant is dit voor ons ruiters?
We hebben een klein (onnozel) testje gedaan. We hebben een Mattes wollen zadelonderlegger, een gel-onderlegger en de Winderen onderlegger gepakt en vergeleken. Eén van ons ging dan zitten op een stoel en legde de onderlegger op de bovenbenen, de andere ging als 'ruiter' op schoot zitten. Dan wiebelde de ruiter een beetje om het gevoel van de zitbeenknobbels 'scherp' op de bovenbenen te krijgen.
Ik hoop dat de uitleg van onze werkwijze een beetje duidelijk is?

We hebben dit gedaan zonder onderlegger en dan met de drie verschillende onderleggers en we waren beiden eigenlijk verrast hoe groot het verschil was van de Winderen pad met de andere materialen -die amper verschil toonde met geen onderlegger.

Leuk testje :j
Maar om een beter vergelijk te krijgen met een boomzadel zou je op de pad nog een plank moeten leggen waar dan de "ruiter" weer op gaat zitten. Want de functie van de boom is om de (punt) belasting van de ruiter, en dus het "prikken" van die zitbeenknobbels, over een groter oppervlak te verdelen.
Vergelijk het met: als je een plank legt tussen 2 stoelen kan je wel over die plank lopen. Als je een sjaal tussen die 2 stoelen legt val je pardoes op de grond.

Het met 2 vingers knijpen in een pad vind ik daarom ook geen realistische test. Dat is een puntbelasting die je onder een boomzadel, als het goed is, niet zult krijgen. Krijg je wel zo'n puntbelasting, dan is er iets heel erg mis met je zadel en is een pad ook niet de oplossing.

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:55

Ik meende altijd dat bont/ wol als onderlegger toch als een van de beste de druk verdeelt..
( als je al een extra iets onder je zadel wilt..)

Edit: heb n sedelogic tweelaags gehad en dat vinden we beide niets toevoegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:01

Cell pad heeft ook mijn interesse maar is het daar niet dat juist de vulling verdwijnt daar waar wat druk ( gewicht?) zit?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:38

darkchrystal schreef:
Cell pad heeft ook mijn interesse maar is het daar niet dat juist de vulling verdwijnt daar waar wat druk ( gewicht?) zit?

Klopt. Valt bij mijhelaas af na nadere bestudering.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:23

darkchrystal schreef:

De cellpad werkt voor mijn gevoel als een veel te zachte memoryfoam achtige pad (slapper dan de QHP memory foam pad) Ik vond het heel teleurstellend om hem te voelen in de winkel. Je drukt de cellpad zo helemaal in zonder enige moeite te hoeven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:30

Raar dat dan sommige passers er zo lyrisch over zijn.
Maar dan ga ik denk ik maar voor bont..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:50

Ik heb een memoryfoam pad liggen. Doet niets. Ik dacht dat cellpad meer zoiets was als winderen, helaas. Dan valt cellpad af. Ik rijg nu nog steeds met een bontje bij springen (voor dressuur niet).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:44

Kun je nog beter een neopreen pad gebruiken lijkt mij, echter wordt dat snel warm.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:29

Hannanas schreef:
Kun je nog beter een neopreen pad gebruiken lijkt mij, echter wordt dat snel warm.

Die heb ik ook. Van Kavalkade. Maar daarmee wordt een passend zadel te smal in de boom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:07

Neopreen is heel warm.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:43

darkchrystal schreef:
Neopreen is heel warm.

Bij die dekjes die ik heb zit het op het dekje genaaid, dus een dekje is er gewoon voor de vochtopname en warmteregulatie.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:47

germie schreef:
Klopt, maar dan blijft nog het probleem van wettelijke EU garantie tegen hun niet kloppende 1 jaar. Dat betekent dat je geen vertrouwen in je produkt hebt. Dat houdt mij zeker ook tegen. Want hardt het produkt misschien uit?

Bij La Equistyle krijg je twee jaar garantie op de pad :-)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:53

Ik vraag me af of er inmiddels al meer mensen zijn met ervaringen.

Ook voor de ruiters met een spring en dressuurzadel, voor welk model kies je dan?

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

JackiePlug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:59

Ik heb de slim half pad van 10 mm voor onder mijm dressuurzadel. Heb deze puur voor schokabsorbtie en vind hem super fijn! Hij veranderd de ligging van mijn zadel ook niet. Door de werveluitsparing en het speciale stukje rekbaarstof bij de schoft ligt de pad altijd goed. Heb samen met mijn zadelmaker verschillende pads geprobeerd (mijn paard zijn rug heeft veel beweging, zadel is compleet op maat gemaakt, pad is alleen voor meer comfort) maar ook bont was geen succes tot ik de Winderen pad heb gekocht. Ik raad hem aan! :)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:02

Iemand inmiddels een 10mm slimpad te koop? :Y)

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:31

Ligt eraan wat je biedt :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:29

Ik schop dit topic even omhoog. Zijn er nog nieuwe ervaringen?

Mijn lamswollen bontje is aan vervanging toe en wil graag nog wat verder inlezen voor ik wat nieuws koop.